" "

5 načina da zaštitite oči

oftamolog-dobrovoljno-zdravstveno-osiguranje
1. Hranite se zdravo.

Ishrana bazirana na lisnatom povrću, ribi i lanenom semenu su odlični izvori antioksidanata i Omega 3 masnih kiselina.

Uravnotežena ishrana bogata ovim hranljivim sastojcima, kao i vitiminima i mineralima uključujući C i E, cink i selen, može usporiti razvoj pojedinih očnih stanja, uključujući makularnu degeneraciju i pomoći u smanjenju rizika od drugih hroničnih stanja kao što je dijabetes koji takođe može uticati na vid.

2. Zaštita očiju od UV zraka.

Baš kao i vaša koža, UV svetlost može štetno uticati na vaše oči i čako može doprineti starosnoj degeneraciji makule i katarakti. Ipak statistika kaže da velika većina naših sugrađana ne nosi zaštitne naočare, kapu ili šešir.

Izaberite sunčane naočare sa dobrom zaštitom od UV zraka i nosite šešir ili kapu. Za više saveta o odabiru sočiva za zaštitu očiju od UV svetla, obratite se svom očnom lekaru.

3. Zaštita očiju od drugih opasnosti.

Kada ste izloženi svakodnevnom radu napolju ili sa mašinama i alatima, potrebno je zaštiti oči posebnim zaštitnim naočarima namenjenim u tu svrhu. Ukoliko čak i samo kosite travu u dvorištu, imajte na umu da leteći otpaci sa travnjaka i druge čestice mogu naneti štetu vašim očima pa se zaštite zaštitnim naočarima.

4. Nosite naočare sa zaštitom od plavog svetla kada sedite za računarom.

Plavo svetlo koje emituju ekrani kompjutera, tableta ili mobilnog telefona mogu prevariti organizam da je još uvek dan što se negativno može odraziti na kvalitet sna ili dovesti do promena ciklusa spavanja.

Većina nas je osetila zamor očiju nakon dužeg boravka ispred računara. Nošenje naočara sa plavim filterom je jedan od načina sa sprečimo umor i naprezanje očiju. Ne zaboravite da uzimate redovne pauze prilikom rada za računarom i isključite monitore najmanje sat vremena pre spavanja.

5. Posećujte redovno vašeg oftalmologa.

Čak i ako imate odličan vid i ne primećujete nikakve promene, važno je da se vaše oči redovno kontrolišu. Neka opšta preporuka je da se pregled očiju obavlja na svake dve godine.

Oftalmolozi mogu primetiti male promene na vašim očima čak i pre nego što to utiče na vaš vid tako da možete usporiti ili čak sprečiti razvoj hroničnih stanja.

Dobrovoljno zdravstveno osiguranje se ne koristi samo kada vam je potreban pregled i analiza koji zadovoljava najčešće potrebe za medicinskom negom. Ugovaranjem dopunskog osiguranja mogu se uključiti i oftamološke usluge.

Ne zaboravite na decu.

Kod dece se često pretpostavlja da je ono što vide, normalno. I teško je prepoznati da li imaju problema sa vidom. Postoje znakovi na koje morate paziti. Oni uključuju pokrivanje ili zatvaranje jednog oka, žalbu na glavobolju, preskakanje redova prilikom čitanja i sedenje bliže televizoru ili računaru nego što je uobičajeno.

Deci se takođe preporučuju redovne kontrole očiju, pa je dobra ideja da im se vid testira pre nego što krenu u školu. Lekar vam može dati savet na šta treba da obratite pažnju.

Ponude za dobrovoljno zdravstveno osiguranje možete preuzeti ovde.

Podeli:

Urednik rubrike: Zlatan Biberović

Sledeća vest